28 Kasım 2015 Cumartesi

Terminal , uçbirim



Linux’a yeni başlayan birisi için terminal yeni bir kavram demektir. Ancak vaktini bir süre Linux üzerinde geçirmiş ve programlarını kendisi derleyen birisi için ise terminal vazgeçilmez bir araçtır.
Terminal, bir diğer adıyla konsol(uçbirim) Linux üzerinde çeşitli komutları çalıştırmanıza ve bu komutların size verdiği çıktıları almanıza yarayan bir arabirimdir. Bilenler için Windows üzerindeki “ms-dos” kavramına benzer bir kavramdır.

KDE ortamında terminal olarak  Yakuake kullanıyorum. F12 tuşuna basınca yukardan aşağıya iniyor. Bir sayfada çoklu bölümler açabiliyorum. Aynı ihtiyacı gnome ortamında da hissettim ve guake yükledim. Guake yakuake’nin biraz daha sade hali gibi geldi bana.Y ine F12 tuşu ile aşağıya iniyor.

sudo apt-get install guake

 komutuyla guake’yi yükledim ve başlangıç uygulamalarına ekledim.     

Daha sonra Terminator isimli terminal uygulamasını da denemek istedim ve terminator uygulamasını da;
        sudo apt-get install terminator      
komutuyla yükledim.Terminator çoklu bölümler oluşturma özelliği ile  Yakuake’ye benziyor. Ayrıca imleç simgesi çeşitliliği dikkatimi çekti.

Eğer elimizde sadece bir araç olursa işimiz eksik kalabilir düşüncesi ile her iki terminali de kullanmayı düşünüyorum.Basit işlerde ve sistem güncellemesinde guake’yi detaylı çalışmalarda ise terminator’ı kullanmayı düşünüyorum.        İleride kod kalitem arttığında bu projelere katılmayı da düşünüyorum.       Teşekkürler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder